Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser– gældende fra 18. December 2019

 

1. Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Necesario.dk (”Necesario”)

Etableret 2016 CVR. nr. 36341300

Lindehøj 26, 3450 Allerød

e-mail: kundeservice@necesario.dk

Telefon: Åben Mandag-Fredag kl. 10-14 - +45  70605653

 

AFGIVELSE AF ORDRE.:

Visse kan kræve at du skal være fyldt 18 år for at handle. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. 

 

BETALING.:

På necesario.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, viabill og MobilePay. På Necesario.dk tillægger der ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Necesario.dk’ valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Necesario.dk, er det kun Necesario.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Necesario.dk – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Necesario.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Necesario.dk.

 

Hvordan deler jeg betalingen op med viabill?

Du kan vælge at dele din betaling op i mindre bidder med ViaBill. Alt du skal gøre er at vælge ViaBill som betaling, når du gennemfører din ordre, og så bliver du sendt videre til betaling hos ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill længere nede på siden.


Sådan betaler du med ViaBill hos os

 

  • Find dine ønskede varer, og læg dem i kurven.
  • Gå til din kurv ved at klikke på kurven øverst i højre hjørne.
  • Klik på "Fortsæt" og udfyld dine informationer.
  • Tryk "Betal" og vent på, at betalingsvinduet åbner.
  • Vælg herefter "ViaBill" som betalingsløsning og følg instruktionerne.

 

For at benytte ViaBills afdragsordning, er der nogle betingelser der skal være opfyldt.

 Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

 

Har du spørgsmål til afdragsordningen, bedes du rette henvendelse direkte til ViaBill. Dette kan gøres på tlf. 88 826 826.

 

Du kan også betale via bankoverførsel men ved denne betalingsform er du ikke dækket af indsigelsesordningen.

 

LEVERING.: 

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

 

Pakkeshop, 19 kr.

Hjemmelevering, 66,25 kr.

 

FRI FRAGT VED KØB OVER KR. 399,- TIL PAKKESHOP

 

Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet - der efterleveres ikke. Necesario Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Sverige, Norge og Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

 

Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg

Necesario.dk har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer for at modvirke, at køb via Necesario.dk sker med planlagt videresalg for øje.  For de varer, der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.

Såfremt Necesario.dk vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå Necesario.dk’ regler vedr. mængdebegrænsning eller generelt køber med henblik på planlagt videresalg, forbeholder Necesario.dk sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Necesario.dk.

 

 PRICERUNNER KØBSGARANTI

 

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

 

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

 

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

 

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

 

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

 

Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der indgår i garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.

 

Vidste du, at PriceRunner er Danmarks største tjeneste til produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjælper mere end 1 million danskere med at sammenligne produkter? Sådan har det været siden 2000. Tjenesten er uafhængig og lader ikke butikker påvirke den information, du ser og nyder glæde af.

 

FORTRYDELSESRET.:

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

 

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

 

Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til kundeservice@necesario.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du  her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

RETURNERING.:

Du skal sende din varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering af varen.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning.  Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN.:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

 

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

 

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Eksempelvis fødevarer, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet

 

  • Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware
  • Varer med brudt forsegling eller defekt emballage
  • Elektronik: in-ear høretelefoner samt øvrige høretelefoner med brudt emballage
  • Produkter med særskilte vilkår

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR.:

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

 

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.  

 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

 Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

REKLAMATIONSRET.:

Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Necesario.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvordan reklamerer jeg? Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte kundeservice@necesario.dk. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Varen sendes til:

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Særligt vedrørende ure: Reklamationsretten forudsætter normal brug af uret og dækker ikke brugs- eller slidskader på rem og glas samt batteriskift.

 

PERSONDATAPOLITIK.:

For at du kan indgå aftale med os og handle på Necesario.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

 

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb.

 

Personoplysningerne registreres hos Necesario.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på necesario.dk er Necesario.dk

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: ­ kundeservice@necesario.dk.

 

 

KLAGEADGANG.:

 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@necesario.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her- http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@necesario.dk.

 

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. 

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.