Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser– gældende fra 26. November 2019

 

1. Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Necesario.dk (”Necesario”)

Etableret 2016 CVR. nr. 36341300

Lindehøj 26, 3450 Allerød

e-mail: kundeservice@necesario.dk

 

Afgivelse af ordre.:

 

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Necesario.dk har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Necesario.dk med information om, at vi har afsendt varen. Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af håndkøbslægemidler i Danmark beder vi dig derfor at være opmærksom på dette: Hvis du accepterer vores handels- og forretningsbetingelser, bekræfter du samtidigt, at du ved køb af håndkøbslægemidler og veterinærlægemidler er fyldt 15 år. Hvis du køber produkter som indeholder acetylsalicylsyre, ibuprofen og/eller paracetamol gælder en aldersgrænse på minimum 18 år.

 

Betaling.:

 

På necesario.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, viabill og MobilePay. På Necesario.dk tillægger der ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Necesario.dk’ valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Necesario.dk, er det kun Necesario.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Necesario.dk – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Necesario.dk’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Necesario.dk.

 

Hvordan deler jeg betalingen op med viabill?

 

Du kan vælge at dele din betaling op i mindre bidder med ViaBill. Alt du skal gøre er at vælge ViaBill som betaling, når du gennemfører din ordre, og så bliver du sendt videre til betaling hos ViaBill. Du kan læse mere om ViaBill længere nede på siden.


Sådan betaler du med ViaBill hos os

 

  • Find dine ønskede varer, og læg dem i kurven.
  • Gå til din kurv ved at klikke på kurven øverst i højre hjørne.
  • Klik på "Fortsæt" og udfyld dine informationer.
  • Tryk "Betal" og vent på, at betalingsvinduet åbner.
  • Vælg herefter "ViaBill" som betalingsløsning og følg instruktionerne.

For at benytte ViaBills afdragsordning, er der nogle betingelser der skal være opfyldt.

 

  • Du skal være minimum 18 år.
  • Du skal have dansk CPR nr. og dansk folkeregisteradresse.
  • Du giver ViaBill lov til at kreditvurdere dig, inden de godkender din bestilling.

Læs ViaBills handelsbetingelser her: ViaBill betingelser.

Har du spørgsmål til afdragsordningen, bedes du rette henvendelse direkte til ViaBill. Dette kan gøres på tlf. 88 826 826.

 

Levering.:

 

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

 

GLS Pakkeshop

GLS Hjemmelevering

 

Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet - der efterleveres ikke. Necesario Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Sverige, Norge og Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Vilkår for køb af bestillingsvarer på Necesario.dk

Nogle af de produkter vi sælger fra Necesario.dk er bestillingsvarer. Det fremgår af informationerne om varen, når det er en bestillingsvare. Aftaler om køb af bestillingsvarer på Necesario.dk er først bindende, når du har modtaget en endelig ordrebekræftelse fra Necesario.dk. Det betyder, at når du vælger at lægge en bestillingsvare i indkøbskurven og herefter betaler, så er købsaftalen først indgået, når du har modtaget en e-mail fra Necesario.dk med en bekræftelse på, at vi kan levere varen til dig. Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en bekræftelse og varen er afsendt.

 

Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg

Necesario.dk har mængdebegrænsning pr. ordre på udvalgte varer for at modvirke, at køb via Necesario.dk sker med planlagt videresalg for øje.  For de varer, der er underlagt mængdebegrænsning, vil det ikke være muligt at bestille flere stk. end det maksimale antal, som vises på skærmen, når ordren afgives.

Såfremt Necesario.dk vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå Necesario.dk’ regler vedr. mængdebegrænsning eller generelt køber med henblik på planlagt videresalg, forbeholder Necesario.dk sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Necesario.dk.

 

Pricerunner Købsgaranti

 

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

 

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

 

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

 

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

 

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

 

Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der indgår i garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.

 

Vidste du, at PriceRunner er Danmarks største tjeneste til produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjælper mere end 1 million danskere med at sammenligne produkter? Sådan har det været siden 2000. Tjenesten er uafhængig og lader ikke butikker påvirke den information, du ser og nyder glæde af.

 

Fortrydelsesret.:

 

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

 

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

 

Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til kundeservice@necesario.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du  her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering.:

 

Du skal sende din varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering af varen.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten.:

 

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

 

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

 

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
  • Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware

 

Varens stand, når du sender den retur.:

 

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

 

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.  

 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret.:

 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Necesario.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvordan reklamerer jeg? Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte kundeservice@necesario.dk. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Varen sendes til:

 

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Særligt vedrørende ure: Reklamationsretten forudsætter normal brug af uret og dækker ikke brugs- eller slidskader på rem og glas samt batteriskift.

 

Persondatapolitik.:

 

For at du kan indgå aftale med os og handle på Necesario.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitikfor Necesario. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Klageadgang.:

 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@necesario.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her- http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@necesario.dk.

 

Spørgsmål til lægemidler.:

 

Spørgsmål vedrørende lægemidler kan rettes til Lægemiddelstyrelsen på mail dkma@dkma.dk og telefon +45 4488 9595.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Necesario.dk Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.