Handelsbetingelser

www.necesario.dk ejes og drives af necesario.dk

 

CVR nr: 36341300

Lindehøj 26

3450 Allerød

info@necesario.dk

 

 

1. Generelle oplysninger

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Necesario.dk til levering i Danmark. Ønskes der dog levering til Grønland og Færøerne vil dette være mod en merpris i fragtomkostning. Vil du vide disse fragtpriser på forhånd, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice. Ellers vil du blive kontaktet efter dig køb, for at aftale nærmere.  

 

Necesario.dk tager forbehold for pris og trykfejl samt udsolgte varer. 

 


 

2. Køb & betaling

www.necesario.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

 

For at handle på Necesario.dk skal du være fyldt 18 år og i besidelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gennemfør betaling”. Herefter går din ordre videre til Necesario.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb. 

 

2.1 Betalingsmuligheder og gebyrer

Du har følgende betalingsmuligheder på Necesario.dk:

 

  • Dankort​​​​​​​/Visa

  • Mastercard & Visa

  • MobilePay

  • ViaBill (læs mere her)

  • ​​​​​​​Visa Electron

 

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på Necesario.dk

 

Ved mistanke om kortsvindel kan Necesario kræve betaling via bankoverførsel. 

 


 

3. Fragt & levering

Hos Necesario.dk sørger vi naturligvis for at du vil få pakken på bedste og hurtigste måde. Du vil derfor ved checkout få vist hvilke muligheder du har for levering, som er gældende for netop din ordre. 

 

Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:

 

  • Ved køb over 399,- leverer vi gratis til PostNord eller GLS pakkeshop*
  • Ved køb under 399,-. betales en fast lav fragomkostning fra kr. 42.-, med forsendelse til PostNord eller GLS pakkeshop
  • PostNord hjemmelevering til privat adresse: 55 kr. *
  • Fragtmand

 

Din forsendelse er forsikret og du kan spore pakken med det tilsendte track & trace.

 

3.1 Afhent i PostNord eller GLS pakkeshop

Du vælger selv i hvilken pakkeshop, du vil hente din pakke. Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnr. sender PostNord eller GLS automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Heri står hvad du skal medbringe og oplyse når du henter pakken.

 

*Vær opmærksom på, at der ved bestilling af særligt tunge eller ekstra store varer ikke kan leveres via PostNord eller GLS. Den aktuelle leveringsmetode og fragtpris vil da fremgå af kurven. Se afsnit herunder om fragtmand.

 

3.2 Fragtmand

I visse tilfælde, hvis forsendelsen vejer over 35 kg. eller for stor til at sende som pakkepost, vil ekspeditionen ske via fragtmand. Vi gør dig opmærksom på, at fragtmanden leverer til kantstenen, dvs. fragtmanden bærer ikke forsendelsen til døren. Der skal være en hjemme på adressen til at modtage pakken og kvittere for modtagelsen på den aftalte leveringsdag. Fragtmanden leverer i tidsrummet mellem kl. 8.00 og 16.00 og vi har desværre ingen indflydelse på det præcise tidspunkt. Vi har dog mulighed for at bede ham kontakte dig pr. telefon ca. ½ time før forventet ankomst. Du vil efter dit køb blive kontaktet vedr. ønsket leveringsdag.​​​​​​​

 

Ønsker du levering til udlandet, da kontakt venligst vores kundeservice på e-mail kundeservice@necesario.dk.

 

3.3 Leveringstiden for varen

Du vil altid kunne se den forventede leveringstid, ved selve varen. 

Som standard leverer vi inden for 1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst under den pågældende vare. Bemærk at der ved bestillingsvarer generelt er længere leveringstid. 

 


 

4. Fortrydelsesret

Når du handler på Necesario.dk har du altid 14 dages fuld returret fra den dag, du har modtaget varen. Dog kræves det, at varen er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og med de originale labels/mærker.

 

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os om din beslutning om at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på enten mail (kundeservice@necesario.dk). Efterfølgende skal varen være i hænde hos Necesario inden de 14 dage efter køb, hos Necesario webshop.

 

Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde evt. plomberinger. Læs mere i afsnit 4.1.2 ”varer undtaget fortrydelsesretten”.   

 

4.1 Returnering

Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, kan det sendes det retur til os.

 

Alle varer købt på Necesario.dk kan returneres og byttes. Husk at medbringe din faktura. Refusion sker til det betalingskort, som ordren er gennemført med. Bemærk, at der kan gå nogle dage, inden du kan se pengene på din konto.

 

Vil du sende varen retur, skal du sende det til følgende adresse:

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Du skal selv betale fragtudgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Download returformular her

Du kan købe returlabel her

 

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

4.1.1 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt varens købspris. Dine eventuelle fragtudgifter til at returnere varen står du selv for. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Eventuelle fragtudgifter for selvvalgt leveringsmetode ved køb tilbagebetales dog ikke.

 

Fra vi modtager din returordre til du kan se pengene retur på din konto, går der maks 14 dage, men ofte kortere tid.

 

4.1.1.2 Pricerunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

 

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

 

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

 

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien omfatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

 

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

 

Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der indgår i garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.

 

Vidste du, at PriceRunner er Danmarks største tjeneste til produkt- og prissammenligninger, og at de hver måned hjælper mere end 1 million danskere med at sammenligne produkter? Sådan har det været siden 2000. Tjenesten er uafhængig og lader ikke butikker påvirke den information, du ser og nyder glæde af.

 

4.1.1.3 Bemærk:

Inden for de første 14 dage efter du har fortrudt dit køb, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du dog fortryder købet senere end 14 dage efter levering, skal varen returneres i ubrugt stand.

 

4.1.2 Varer undtaget fortrydelsesretten

Af sikkerheds- og hygiejnemæssige årsager, er der varer som er undtaget fra fortrydelsesretten, hvis varen er brugt og/eller hvis plomberingen er brudt.

 

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, fx drikkevarer og fødevarer, og for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt.

 

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af lægemidler, medicinsk udstyr, vitaminer, kosttilskud, hårfarve, rengørings- og vaskemidler, slik og snacks, drikke, dyremad og –pleje, produkter til babypleje, graviditetstests og lignende tests, produkter til personlig pleje (fx kropspleje, kosmetik, negle, dufte, hygiejneartikler, håndcreme mv., plaster og bandage), hvis emballagen er brudt

 

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os. Hvis du har fået varen leveret som ”fri levering”, da har du mulighed for at returnere varen i den butik, hvor du har afhentet varen eller ved at sende varen retur til ovennævnte adresse. Hvis ikke varen er leveret som ”fri levering”, skal du returnere varen til ovennævnte adresse. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb. Hvis varen sendes, skal den være pakket forsvarligt.

 

BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt, valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som dét, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).

 

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

  

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

  

Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen sammen med de oprindelige forsendelsesomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), fratrukket eventuel værdiforringelse. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

I Danmark tilbyder vi, at du får alle de oprindelige forsendelsesomkostninger tilbage – også selvom du kun fortryder dele af et køb. Bemærk dog (som tidligere beskrevet), at du selv -  ved fortrydelse - skal bære de fulde leveringsomkostninger forbundet med returnering af varen til necesario.

 


 

5. Reklamation

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret og at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@necesario.dk. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Husk at oplyse ordrenummer.

 

Hvis det aftales med kundeservice at varen skal indsendes til os, skal den sendes til følgende adresse:

 

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation, så vi kan spore din ordre i vores system.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

 


 

6. Persondata

Necesario.dk respekterer alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du afgiver på Necesarios webshop. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Necesario registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

Ved at benytte Necesario.dk eller bestille varer i Necesarios webshop accepterer du, at Necesario registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

Du kan benytte Necesario.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. Necesario.dk benytter cookies (se mere i afsnittet  nedenfor), men benyttelsen af Necesario.dk medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

 

For at Necesario kan handle og levere varer, nyheder og andre tjenester, har vi brug for visse personoplysninger, som du selv afgiver, eksempelvis når du:

  • Foretager et varekøb i Necesarios webshop
  • Tilmelder dig et nyhedsbrev
  • Deltager i en konkurrence
  • Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback, eller
  • I øvrigt giver personoplysninger til os via Necesario.dk eller på anden måde

 

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Necesario behandler personoplysningerne, herunder at Necesario:

  • Registrerer de personoplysninger, du afgiver herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt evt. andre oplysninger
  • Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på Necesario.dk

 

Necesario sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart og opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kort-numre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende. De afgivne personoplysninger opbevares i 5 år, for at opfylde bogføringslovens bestemmelser, hvorefter de automatisk anonymiseres i vores IT systemer.

 

Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig, samt hjælpe ved eventuelle fejl og mangler i forbindelse med bestilling og levering.

 

Du har til enhver tid ret til at:

  • Få oplyst, hvilke personoplysninger, Necesario har registreret om dig
  • Få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
  • Få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
  • Bede om at få slettet alle personoplysninger

 

Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos Necesario tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf.

 

Den dataansvarlige er

Necesario.dk

Lindehøj 26

3450 Allerød

CVR. nr.: 36341300

 

Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til kundeservice på kundeservice@necesario.dk.

 

Klage over Necesario.dk’ behandling af personoplysninger kan rettes til:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

 

dt@datatilsynet.dk

www.datatilsynet.dk

 


7. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@necesario.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

 

Læs mere på www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr